Στο πλαίσιο δράσεων Erasmus+ τέσσερις εκπαιδευτικοί του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ Σύρου ταξίδεψαν στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας και παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Culture and Heritage in Iceland. A Sustainable Lifestyle Connected with the Local Environment». Οι εκπαιδευτικοί, Χατζηνικολάου Δέσποινα (ΠΕ90), Φραγκιάς Γιάννης (ΠΕ06), Κουμπής Βαγγέλης (ΠΕ90) και Μακρυωνίτου Μαριλένα (ΠΕ02), είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε ένα επταήμερο πρόγραμμα (21-28 Απριλίου 2024), το οποίο αποτελούνταν από σειρά διαλέξεων, εργαστηρίων, επισκέψεων και ξεναγήσεων σε αξιοθέατα της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ισλανδίας.
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στο σχέδιο δράσης που υλοποιεί το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Σύρου με τίτλο «Ακολουθώντας το παράδειγμα της Ισλανδίας: η φύση, η ιστορία και ο πολιτισμός της Σύρου ως «χώροι» συνάντησης του σχολείου μας με την τοπική κοινωνία» και κωδικό 2023-1-EL01-KA122-SCH-000134947.
Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες στο πρόγραμμα καθηγητές/καθηγήτριες είχαν τη δυνατότητα, μέσω μίας εκπαιδευτικής ξενάγησης δώδεκα ωρών στη νότια ακτή, να γνωρίσουν τη μοναδικότητα του γεωφυσικού περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας της Ισλανδίας, να ενημερωθούν για τις πρακτικές αειφορίας και τους τρόπους που οι Ισλανδοί εκμεταλλεύονται την άφθονη γεωθερμική ενέργεια της χώρας τους αλλά και να συνειδητοποιήσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Επιπλέον, μέσω εμπλουτισμένων διαλέξεων και επισκέψεων σε σημαντικά μνημεία της πρωτεύουσας του Ρέικιαβικ, οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με την πολιτική και οικονομική ιστορία της Ισλανδίας και αναγνώρισαν τη σημασία που αποδίδουν οι Ισλανδοί στις αρχές της δημοκρατίας και της ισότητας ως βασικών στοιχείων του πολιτισμού τους. Ιδιαίτερα γοητευτική ήταν επίσης, η γνωριμία τους με τους θρύλους, τις παραδόσεις (τα τρολ, τη μάγισσα Gunna κ.α), τα ήθη και έθιμα των Ισλανδών. Το πρόγραμμα επιμόρφωσης ολοκληρώθηκε με ένα εργαστήριο στο οποίο οι εκπαιδευτικοί εφάρμοσαν, σύμφωνα με τις υποδείξεις των επιμορφωτών, τρόπους και τεχνικές για τον σχεδιασμό δράσεων διατήρησης και διάδοσης της τοπικής πολιτιστικής παράδοσης και κληρονομιάς (φύση, ιστορία, μύθοι, τέχνες-επιστήμες), με στόχο την υλοποίησή τους στο σχολείο τους.
Η εξωστρέφεια του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ Σύρου -η σύνδεση του με την τοπική κοινωνία και όχι αποκλειστικά με τις τοπικές αγορές- καθώς και ο συνδυασμός της
επαγγελματικής εξειδίκευσης με μια ευρύτερη κοινωνική ή ορθότερα ψυχοκοινωνική καλλιέργεια των μαθητών/μαθητριών του αποτελούν πολύ σημαντικούς στόχους, τόσο για τον διευθυντή του σχολείου, κ. Νίκο Αβράμη, όσο και για ολόκληρο τον σύλλογο διδασκόντων. Ως εκ τούτου, η εμπειρία συμμετοχής στο πρόγραμμα κινητικότητας στην Ισλανδία κρίνεται ιδιαίτερα επωφελής, αφού οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν εμπειρίες με συναδέλφους τους από άλλα εκπαιδευτικά συστήματα και να ανακαλύψουν νέες πρακτικές για τη διασύνδεση του σχολείου τους με την τοπική κοινωνία μέσω της επιμόρφωσής τους στον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων διατήρησης της τοπικής πολιτιστικής παράδοσης.