Το SEO (ή Search Engine Optimization) αποτελεί μια βασική στρατηγική του Digital Marketing που στοχεύει στην αύξηση της προβολής ενός ιστότοπου με οργανικό τρόπο. Δηλαδή, χωρίς διαφήμιση.
Αναρωτιέσαι εάν αξίζει να επενδύσεις στο SEO και ποιά είναι τα οφέλη του για την επιχείρηση σου; Έχουμε συγκεντρώσει σε αυτό το άρθρο όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για αυτό.
Τι ακριβώς είναι το SEO και πώς λειτουργεί;
Το SEO είναι μια σειρά από ενέργειες που πραγματοποιούμε εντός και εκτος της ιστοσελίδας μας, ώστε να πετύχουμε καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όπως είναι η Google, το Bling κτλ. Ιδανικά θέλουμε να εμφανιζόμαστε στα πρώτα 5 αποτελέσματα για τις αναζητήσεις που σχετίζονται με το αντικείμενο της ιστοσελίδας μας.
Ποιές είναι οι σημαντικότερες ενέργειες που περιλαμβάνονται σε μια καμπάνια SEO;
On-Page SEO: Η βελτιστοποίηση εντός της σελίδας αφορά στη σωστή χρήση τίτλων, περιγραφών και ποιοτικού περιεχομένου που να ταιριάζει στις ανάγκες των χρηστών.
Off-Page SEO: Περιλαμβάνει όλα όσα συμβαίνουν εκτός του ιστότοπου σας, όπως η απόκτηση backlinks, που αυξάνουν την αξιοπιστία σας στις μηχανές αναζήτησης.
Τεχνικό SEO: Η δομή του ιστότοπου, η ταχύτητα φόρτωσης και η συμβατότητα με κινητές συσκευές παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική εμπειρία των χρηστών και επηρεάζουν το SEO.
Πώς μπορεί το SEO να ενισχύσει την επιχείρησή σας;
Ποιά είναι όμως τα κυριότερα οφέλη μιας καμπάνιας SEO για την επιχείρηση σου; Έχουμε συγκεντρώσει παρακάτω τα 6 σημαντικότερα από αυτά.
Το SEO βελτιώνει την γενικότερη απόδοση των ενεργείων του Digital Marketing
Το SEO έχει πολλαπλά οφέλη που ενισχύουν την γενικότερη απόδοση της διαφημιστικής δαπάνης (ROI). Εάν για παράδειγμα πραγματοποιείτε καμπάνιες προώθησης στα κοινωνικά δίκτυα, ή διαφήμιση στην Google, έχοντας μια ιστοσελίδα βελτιστοποιημένη για SEO θα συμβάλλει στην μέγιστη απόδοση αυτών των ενεργειών.
Ενισχύει την αξιοπιστία της επιχείρηση σας.
Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη του SEO είναι ότι αυξάνει την αξιοπιστία της επιχείρησης σας στα μάτια των χρηστών. Το να βρίσκεστε στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης, δείχνει στους πελάτες ότι η Google ή κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης, εμπιστεύεται το σαιτ σας τόσο ώστε να να το κατατάξει εκει.
Αυτός είναι και ο λόγος που το 75% των χρηστών δεν πηγαίνουν πέραν της πρώτης σελίδας της Google. Διότι θεωρούν ότι η Google φιλτράρει τα αποτελέσματα, μπλοκάρωντας τις spammy σελίδες, ή τις σελίδες που δεν προσφέρουν αξία στον χρήστη.
Το SEO φέρνει επισκεψιμότητα υψηλής αξίας στην ιστοσελίδα σας.
Η αύξηση της επισκεψιμότητας είναι αδιαμφισβήτητα ο μεγαλύτερος στόχος για κάθε ιδιοκτήτη ιστοσελίδας. Η ποιότητα και είδος της επισκεψιμότητας ωστόσο είναι ακόμα πιο σημαντικοί παράγοντες. Θέλουμε να έχουμε πολλές επισκέψεις από χρήστες οι οποίοι έχουν ανάγκη το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρουμε και είναι έτοιμοι να πληρώσουν. Το SEO βοηθάει να προβάλλουμε την σελίδα μας στο κατάλληλο κοινό, ώστε να πετύχουμε την παραπάνω προσδοκία και φέρνει το σαιτ μας μπροστά στα μάτια του υποψήφιου πελάτη μας.
Η απόδοση των ενεργειών SEO είναι μετρήσιμη
Συχνά οι επιχειρήσεις δαπανούν κεφάλαια για προωθητικές ενέργειες για τις οποίες είναι δύσκολο να γνωρίζουν την απόδοση.
Πόσοι άνθρωποι είδαν την διαφήμιση ή την καταχώρηση μας; Είναι αυτοί οι άνθρωποι το κατάλληλο κοινό για εμάς; Έχουν σκοπό να αγοράσουν κάποια από προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουμε;
Ευτυχώς με το SEO, τα αποτελέσματα είναι απολύτως μετρήσιμα. Γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή πόσες από τις λέξεις - κλειδιά που στοχεύουμε βρίσκονται στην πρώτη σελίδα της Google. Γνωρίζουμε ακριβώς πόση οργανική επισκεψιμότητα έχει η ιστοσελίδα μας κάθε μήνα και πόση επισκεψιμότητα κερδίζουμε από κάθε λέξη - κλειδί. Ακόμα, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το ποσοστό των χρηστών οι οποίοι ολοκλήρωσαν μια επιθυμητή ενέργεια στο σαιτ μας, για παράδειγμα αγόρασαν κάποιο προϊόν, έστειλαν email ή κάλεσαν την επιχείρησή μας.
Υπάρχουν εργαλεία και πλατφόρμες που μετράνε όλα τα παραπάνω και μας δίνουν ακριβή αποτελέσματα ώστε να είμαστε σε θέση να παρακολουθούμε την πορεία της καμπάνιας μας.
Το SEO αυξάνει την προβολή των τοπικών επιχειρήσεων
Οι επιχειρήσεις που προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές είναι σημαντικό να έχουν αναγνωρισιμότητα και προβολή στους πελάτες αυτών των περιοχών. Συχνά πραγματοποιούν προωθητικές ενέργειες που στοχεύουν εκεί, όπως διανομή φυλλαδίων, αφισοκόλληση κτλ.
Όμως πόσο αποτελεσματικές είναι αυτές οι ενέργειες τελικά; Στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, οι καταναλωτές ολοένα και στρέφονται στο διαδίκτυο για να αναζητήσουν πληροφορίες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που χρειάζονται. Διαβάζουν αξιολογήσεις άλλων χρηστών και τελικά τείνουν να επιλέγουν επιχειρήσεις με ισχυρότερη παρουσία στο διαδίκτυο.
Το SEO χτίζει μια δυνατή εικόνα για την επιχείρηση σας στο διαδίκτυο η οποία με την σειρά της κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, που βρίσκονται στην γεωγραφική περιοχή του ενδιαφέροντός σας.
Το SEO έχει μακροπρόθεσμα οφέλη
Σε αντίθεση με τις διάφορες μορφές πληρωμένης διαφήμισης, των οποίων τα αποτελέσματα παύουν να υπάρχουν όταν ολοκληρωθεί η καμπάνια, το SEO προσφέρει οφέλη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ακόμα και για πάντα, εάν γίνονται τακτικά ενέργειες συντήρησης των αποτελεσμάτων. Με το SEO θα χτίσετε μια ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο, η οποία θα παραμείνει κτήμα της επιχείρησης σας, και δεν θα χαθεί μέσα σε λίγους μήνες.
Το SEO είναι αναμφίβολα το απόλυτο εργαλείο που θα προωθήσει αποτελεσματικά την επιχείρηση σας και θα την ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.
Εάν θέλετε να το εντάξετε στην φαρέτρα σας αλλά δεν ξέρετε πώς να ξεκινήσετε, μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποια εταιρεία που παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες SEO, για να σας κατευθύνει και να σχεδιάσει μια καμπάνια που ταιριάζει στην δική σας επιχείρηση.